Rookbeleid

Veel kinderen brengen een groot deel van hun tijd door op onze sportvereniging. Zien roken, doet roken. Als kinderen anderen zien roken lijkt dat normaal en misschien zelfs aantrekkelijk. Zeker als zij mensen zien roken naar wie zij opkijken, zoals sporters, trainers en ouders. Met een rookvrij sportterrein geef je het goede voorbeeld aan kinderen en voorkom je bovendien het schadelijke meeroken.

• Binnenruimten van sv Haulerwijk zijn geheel rookvrij. Ook het gebruik van E-sigaretten en nieuwe tabaksproducten passen niet bij een rookvrij sportterrein. Net als traditionele sigaretten zijn deze producten schadelijk en verslavend.
  • Tijdens jeugdwedstrijden is het buitenterrein van sv Haulerwijk geheel rookvrij. Dit geldt voor de entree, velden, langs de lijn en het terras. alle ruimten binnen de hekken of andere begrenzing van de sportvereniging, zoals de velden, langs de lijn, het terras.

Het rookvrij-beleid is structureel en geldt voor iedereen: leden, vrijwilligers, medewerkers én bezoekers!