Drugsbeleid

Drugsgebruik is bij wet- en regelgeving verboden. Gebruik en bezit van drugs zijn strijdig met de doelstellingen en principes van voetbalvereniging sv Haulerwijk. Aan allen die bij de verenigingsactiviteiten betrokken zijn, wil sv Haulerwijk een zo gezond en veilig mogelijke omgeving bieden. Daartoe gelden op dit gebied de volgende regels en sancties.

• Het is niet toegestaan op enig moment op het terrein of in de gebouwen van sv Haulerwijk soft- of harddrugs te gebruiken of in het bezit te hebben.
  • Het is niet toegestaan onder invloed van soft- of harddrugs aan sv Haulerwijk gerelateerde sportacitiviteiten deel te nemen.
  • Bij enigerlei vermoeden van drugsbezit/-gebruik op of rond ons sportpark zal het bestuur van sv Haulerwijk een onafhankelijke partij inschakelen die onopgemerkt de gebruikers/dealers van drugs op heterdaad zal betrappen.

Bij overtreding van de regels met betrekking tot soft- of harddrugs volgt namens het bestuur een sanctie van de overtreder en kennisgeving aan, voor zover van toepassing, ouders, coaches en trainers. Afhankelijk van de ernst van de overtreding kan dit zijn;

• Een (aan tijd/periode gebonden) verwijdering van het sportterrein en uit de gebouwen van sv Haulerwijk.
  • Een (aan tijd/periode gebonden) speelverbod.
  • Schorsing van het lidmaatschap.
  • Ontzetting van het lidmaatschap.
  • Een ander gepast geachte sanctie.
  • Combinatie van voorgaande sancties.

Ten alle tijden wordt de KNVB van de opgelegde sanctie op de hoogte gesteld. Indien er sprake is van handel in of het aanzetten van derden tot gebruik van soft- of harddrugs, wordt, naast genoemde sancties, de politie ingeschakeld en aangifte gedaan!