Alcoholbeleid

• Het is niet toegestaan in de kantine of elders op het terrein van de vereniging zelf meegebrachte alcoholhoudende drank te gebruiken.
  • Het is niet toegestaan om in de kantine gekochte alcoholhoudende drank elders te gebruiken dan in de kantine of op het terras.
  • Het is niet toegestaan om glaswerk vanuit de kantine mee te nemen naar buiten. Alcoholische dranken mogen alleen buiten geschonken/genuttigd worden in kunststof of kartonnen bekers.
  • We schenken geen alcohol aan:
    - Jeugdleiders, trainers van jeugdelftallen en andere begeleiders van de jeugd tijdens de uitoefening van hun functie.
    - Jongeren onder de 18 jaar (identificatieplicht).
  • Barvrijwilligers drinken geen alcohol gedurende hun bardienst
  • Het bestuur wil voorkomen dat personen onder invloed van alcohol aan het verkeer deelnemen. Op basis daarvan kan de verstrekking van alcoholhoudende drank aan betreffende personen worden geweigerd.
  • Prijsacties die het gebruik van alcohol stimuleren, zoals ‘happy hours’, en ‘meters bier’ zijn in de kantine niet toegestaan.
  • Personen die agressie en/of ander normafwijkend gedrag vertonen, worden door de dienstdoende leidinggevende of barvrijwilliger uit de kantine en van het sportcomplex verwijderd.

Klachten over toepassing van bovenstaande uitgangspunten dienen onverwijld ter kennis worden gebracht aan het bestuur van de vereniging. Bij overtreding zal het bestuur gebruik maken van zijn sanctiebevoegdheden. Het bestuur verifieert de klacht, hoort zonodig de klager en treft bij gegrondbevinding van de klacht binnen 2 maanden maatregelen om herhaling te voorkomen. Het bestuur brengt het resultaat van de afweging ter kennis van de indiener van de klacht.