Faq mbt aanmelden leden

Veel gestelde vragen bij aanmelding nieuwe leden

Aanmelden kan via de website http://svhaulerwijk.nl/199/aanmelden-leden/

Naast het aanmeldingsformulier moeten meer gegevens ingeleverd worden. Dit
is afhankelijk van leeftijd en overschrijving.

We krijgen regelmatig vragen binnen van (ouders) van jeugdleden. Hieronder tref je een FAQ overzicht aan:

Eerst eens meetrainen?
Dat kan. Gebruikelijk is dat er maximaal 3 keer meegetraind wordt. Let op: Zonder lidmaatschap mag er geen wedstrijden gespeeld worden en is de voetballer niet verzekerd!

Tijdstip past niet?
Er zal, in overleg, gezocht worden naar een ander team waarmee je kunt trainen. Dit betekent niet automatisch dat de voetballer in dat team terecht komt.

Wanneer is er trainen?
Dit hangt samen met de vraag in welk team je wordt ingedeeld. Het meest recente trainingsschema is terug te vinden op de site van sv Haulerwijk.

In welk team kom ik?
Dit wordt bepaald in overleg met Voetbalzaken, Technische- en Jeugdcommissie. Het principe geldt dat het nieuwe lid automatisch eerst in het laagste team instroomt.

Bestuursbesluit:
De JO9 en JO11 teams, voorheen E en F pupillen, bestaan uit maximaal 9 spelers. Na aanvang van het voetbalseizoen zijn nieuwe leden altijd welkom en worden tot aan de winterstop gelijkmatig over de bestaande teams verdeeld. Deze nieuwe leden trainen wel mee maar krijgen geen garantie dat zij tot de winterstop wedstrijden mee kunnen spelen. Bij afwezigheid van een “vaste” speler zal de praktijk zijn dat deze spelers alsnog kunnen spelen. Na de winterstop worden de teams uitgebreid met nieuwe teams. De nieuwe leden worden allemaal in deze teams geplaatst. Vervolgens kunnen zij spelen en hun capaciteiten laten zien om zich naar een hoger niveau te kunnen spelen. Echter zal dit niet eerder het geval zijn dan in het nieuwe seizoen.

Bij vriendje in team?
We kijken altijd naar wat mogelijk is, maar we kunnen dit niet met zekerheid toezeggen.

Legitimatie inleveren?
Een kopie van een legitimatiebewijs meesturen is verplicht voor nieuwe leden vanaf 16 jaar.

Digitale spelerspas?
De digitale spelerspas is verplicht voor ieder lid van de KNVB van 11 jaar en ouder dat wenst deel te nemen aan beker- en competitiewedstrijden in het amateurvoetbal. De digitale spelerspas is onderdeel van de wedstrijdzaken app.

Zodra een speler op het wedstrijdformulier (ook via de wedstrijdzaken app) is gezet, wordt de digitale pas zichtbaar voor de scheidsrechter. Kan een speler niet op het wedstrijdformulier geplaatst worden, dan mag deze persoon niet deelnemen aan de betreffende wedstrijd.

De visuele controle biedt verenigingen een instrument om te controleren of de juiste speler op het juiste veld staat. Cruciaal voor een eerlijk competitieverloop en een gezamenlijke verantwoordelijkheid van de aanvoerders en scheidsrechter.

De foto hoeft niet een officiële pasfoto te zijn. Belangrijk is dat in alle redelijkheid verwacht kan worden dat de scheidsrechter het een goedgelijkende foto vindt. Geen zijaanzichten, geen gezichten van te grote afstand en geen petjes of zonnebrillen. En zorg voor een foto met voldoende contrast. Neem niet het risico dat de scheidsrechter je identiteit niet kan vaststellen. Het bestand van de foto moet van het formaat JPG, GIF of PNG zijn. Om de kwaliteit van de foto's te behouden, adviseren wij om te kiezen voor foto's die kleiner zijn dan twee megapixel (1600x1200).

Wanneer hoor ik wat?
Je ontvangt z.s.m. een telefoontje of e-mail vanuit sv Haulerwijk in welk team je geplaatst bent en de trainingstijden. Meestal zal dit je nieuwe leider zijn.

Hoe kom ik aan kleding?
sv Haulerwijk voorziet elk jeugdteam van een wedstrijdshirt. Sokken en een broekje kun je voordelig bestellen vanuit onze webshop. Uitzondering hierop is het keeperstenue. Deze wordt volledig voorzien door de vereniging.

Deze wedstrijdshirt wordt in bruikleen beschikbaar gesteld aan de jeugdleden, de kleding blijft eigendom van de club. Voor meer informatie kunt u terecht op de website onder menu item kleding - kledingreglement

Overschrijvingen?
Op de website staat stapsgewijs precies aangegeven wat er geregeld moet worden.

Let op! Indien nodig, kun je contact opnemen met de ledenadministratie (bij voorkeur via e-mail).

Ontvang ik een clubblad?
Voor alle informatie kun je terecht op onze website of like onze facebookpagina.